cnr

  • Home
  • Portfolio
  • Contact
StrategieConceptData

Flinndal

Bureau

Goodbyehello

Aanleiding

Net als iedere e-tailer, kreeg Flinndal te maken met inactieve klanten, klanten die niet meer bestelden.

Data

Het bleek dat klanten, die als laatste een afvalproduct hadden gekocht, de grootste kans hadden om terug te komen. Daarna kwamen vitamineklanten het meest vaak terug.

Strategie

Flinndal benadert haar klanten altijd vanuit een positief ‘frame’. Maar, als ze niets meer kopen of niet meer reageren op e-mail, moet je het dan niet een keer over een andere boeg gooien en vanuit een negatieve invalshoek communiceren?

Resultaat

Tot onze verbazing scoorde de negative variant hoger dan de positieve op alle metrics, van open rate tot conversion rate.

Andere projecten

Videoland

1 mei 2020

Bearforce1

23 mei 2018

Belvilla Denemarken

2 januari 2020

Vind me op

Contact

nick@cnr.nl
+31 6 51 56 56 04

Beeld Lard Buurman