Bureau
Goodbyehello
Wat was de aanleiding
Belvilla is een grootste aanbieders van vakantiehuizen in Europa met jaarlijks meer dan 650.000 gasten. Toch waren er ook veel gasten, die na hun verblijf in een Belvilla, voor een ander type vakantie of aanbieder hadden gekozen. Vraag was of deze gasten over te halen waren weer eens bij Belvilla te boeken?
Data
Voor iedere ‘inactieve’ klant is een ‘Customer Recapture Factor’ (CRF) gemaakt: een real time index die de de kans op reactivatie weergeeft. De CRF combineert ‘responsitiviteit’ met ‘expected future value’ en is ontwikkeld op basis van zowel voorspellende als beschrijvende(cluster) modellen.
Strategie
Voor klanten met de hoogste CRF is een win back campagne ontwikkeld waarin ‘alibi’s’ voor contact werden ontwikkeld op basis van inzichten uit de data. Zoals de bezochte plek, het reisgezelschap of de reisdata.
Resultaat
Bijna 2x zoveel mensen als in de controlegroep boekten weer eens een vakantiehuis bij Belvilla.