cnr

  • Home
  • Portfolio
  • Contact
StrategieConceptData

Terug naar Belvilla

Bureau

Goodbyehello 

Wat was de aanleiding

Belvilla is een grootste aanbieders van vakantiehuizen in Europa met jaarlijks meer dan 650.000 gasten. Toch waren er ook veel gasten, die na hun verblijf in een Belvilla, voor een ander type vakantie of aanbieder hadden gekozen. Vraag was of deze gasten over te halen waren weer eens bij Belvilla te boeken?

Data 

Voor iedere ‘inactieve’ klant is een ‘Customer Recapture Factor’ (CRF) gemaakt: een real time index die de de kans op reactivatie weergeeft. De CRF combineert ‘responsitiviteit’ met ‘expected future value’ en is ontwikkeld op basis van zowel voorspellende als beschrijvende(cluster) modellen. 

Strategie

Voor klanten met de hoogste CRF is een win back campagne ontwikkeld waarin ‘alibi’s’ voor contact werden ontwikkeld op basis van inzichten uit de data. Zoals de bezochte plek,  het reisgezelschap of de reisdata. 

Resultaat

Bijna 2x zoveel mensen als in de controlegroep boekten weer eens een vakantiehuis bij Belvilla. 

 

Andere projecten

Flinndal

23 december 2019

Helloprint – Theo

1 april 2020

BCC – Kerst

1 maart 2020

Vind me op

Contact

nick@cnr.nl
+31 6 51 56 56 04

Beeld Lard Buurman